24

JUNI

24

JUNI

24

JUNI

24

JUNI

Blog

Een verbazingwekkende bedank e-mail: van een stomerij

Door Erik Thier

 

Voor alle verenigingen en stichtingen is het behouden van leden / donateurs inmiddels net zo belangrijk als het werven van nieuwe. De bedankbrief of bedank e-mail na een extra gift, een grote donatie of een aankoop in de webshop wordt door de meeste organisaties al wel verstuurd.

 

Wie zelf weleens iets online koopt, snapt hoe het werkt. Je ontvangt een e-mailtje na de aankoop en een aantal dagen later nog een bericht om te vragen of het product bevallen is. Maar dan deze echte e-mail van een … stomerij.

 

Een collega marketeer in Amerika liet haar kleren stomen bij een nieuw stomerij: Great American Dry Cleaners. Haar verwachtingen waren niet al te hoog gespannen. Ze wilde gewoon haar kleren laten stomen, snel en voor het weekend.

 

En de eerste ervaringen met deze nieuwe stomerij waren goed. De kleren waren schoon en op tijd klaar. Ze waren niet beschadigd en alles voor een redelijke prijs. Dat was het en ze dacht verder niet na over deze stomerij.

 

Totdat ze deze fantastische e-mail ontving:

De mail voldoet aan alle moderne inzichten van marketeers. De eigenaars wilden echt weten of de klant tevreden was, vroegen om feedback, herhaalden hun garanties op de kwaliteit van hun dienstverlening, bedankte de klant, probeerden extra diensten te slijten en voegden een persoonlijke noot toe door de photo in het bericht.

 

Ook voor mij is dit verreweg de beste thank you e-mail die ik ooit gezien heb. En dat van een Stomerij.

 

Waarom is dit nu zo’n goede bedankt e-mail?

 

Persoonlijk en op het juiste moment

Onderwerpregel: It’s been a Week!

 

“HI, it’s Ankit from Great American Cleaners again. I was just wondering how your first batch of dry cleaning came out? Did we clean an press everything okay?”

 

Je verwacht geen mail van je stomerij die zo persoonlijk en zo op het juiste moment verzonden is. In deze eerste paar zinnen wordt meteen duidelijk:

 

  • Wie de afzender is
  • Waarom he een followup mail verstuurd
  • Waarom hij op dit moment die mail verstuurt

 

Vragen om feedback

“Is there anything you’d like us to do differently? If so, please give me a call at (xxx) and let’s talk about i. You see, what happens most of the time with other businesses is that you simply accept the level of service although you ‘wish’they would do this one other thing. I want you to tell me about it so I can improve this service for you.”

 

De vraag van de schrijver komt op mij zeer geloofwaardig en authentiek over. Hij wil de service for mij als klant verbeteren. Great American Dry Cleaners willen excellente service bieden voor hun klanten en is bereid om naar zijn klanten te luisteren en te veranderen. Niet alleen door middel van klanttevredenheidsonderzoek of e-mail contact. Nee, je kunt hem rechtstreeks bellen.

 

Een natuurlijke “Upsell”

“Did you know we offer Free Pickup & Delivery Service. If you plan to use our services once or twice a month, why not have it Picked up & Delivered? Its Free and you will save time and money and get a few of those precious minutes back that you can spend on things you really care about. If you are interested, give me a call and let’s talk about it.”

 

Klanten die voor het eerst gebruik maken van Great American Cleaners, zullen waarschijnlijk nog niet weten dat Ankit je wasgoed ook thuis ophaalt. Deze dienst is gratis en verlaagd de drempel om de eenmalige klant te winnen als een terugkerende klant.

 

Een persoonlijke afsluiting

De warme afsluiting en de persoonlijke foto van Ankit en zijn vrouw bewijzen dat het echte mensen zijn die mij met hun familiebedrijf de allerbeste service willen verlenen.

 

Conclusie 

Het behouden van leden/donateurs is minstens zo belangrijk als het werven van nieuwe. Eén van de goudenregels in de marketing zegt dat het vijf keer zoveel kost om een nieuwe klant te werven, dan om een bestaande klant te houden.

 

Wil je meer weten over hoe je dit soort bedankmails kunt automatiseren? Kijk dan nu het webinar Marketing Automation voor Stichtingen en Verenigingen.

 

 

Een verbazingwekkende bedank e-mail: van een stomerij

Door Erik Thier

 

Voor alle verenigingen en stichtingen is het behouden van leden / donateurs inmiddels net zo belangrijk als het werven van nieuwe. De bedankbrief of bedank e-mail na een extra gift, een grote donatie of een aankoop in de webshop wordt door de meeste organisaties al wel verstuurd.

 

Wie zelf weleens iets online koopt, snapt hoe het werkt. Je ontvangt een e-mailtje na de aankoop en een aantal dagen later nog een bericht om te vragen of het product bevallen is. Maar dan deze echte e-mail van een … stomerij.

 

Een collega marketeer in Amerika liet haar kleren stomen bij een nieuw stomerij: Great American Dry Cleaners. Haar verwachtingen waren niet al te hoog gespannen. Ze wilde gewoon haar kleren laten stomen, snel en voor het weekend.

 

En de eerste ervaringen met deze nieuwe stomerij waren goed. De kleren waren schoon en op tijd klaar. Ze waren niet beschadigd en alles voor een redelijke prijs. Dat was het en ze dacht verder niet na over deze stomerij.

 

Totdat ze deze fantastische e-mail ontving:

Blog

From: Great American Dry Cleaners

Date: Thu, Jun 30, 2016 at  7:02 PM

Subject: It’s been a Week!

To:

 

Hi, it’s Ankit from Great American Cleaners again. I was just wondering how your first batch of dry cleaning came out? Did we clean and press everything OK? Is there anything that you’d like us to do differently?

 

If so, please give me a call at 000 00 000 and let’s talk about it. You see, what happens most of the time with other businesses is that you simply accept the level of service although you “wish” they would do this one other thing. I want you to tell me about it so I can improve this service for you..

 

We are in pursuit of providing excellence in our service and your suggestions & preferences help us get better. And when you don’t air your complaints, they never get fixed and you end up leaving. I don’t want you to leave. So, if you have anything you’d like to discuss, please give me a call.

 

Did you know that we offer Free Pickup & Delivery Service. If you plan to use our services once or twice a month, why not have it Picked up & Delivered? Its Free and you will save time and money and get a few of those precious minutes back that you can spend on things you really care about. If you are interested, give me a call and lets talk about it.

 

Thanks and make it a great day,

 

Best regards,

 

Ankit & Rachana

Great American Cleaners

It’s ready, it’s right, it’s on time. That is our guarantee!

Ph# 000-00-000

Website:

 

P.S. Thanks again for giving our service a try. I will personally do my best to make this the best dry cleaning experience you’ve ever had. 

Blog

De mail voldoet aan alle moderne inzichten van marketeers. De eigenaars wilden echt weten of de klant tevreden was, vroegen om feedback, herhaalden hun garanties op de kwaliteit van hun dienstverlening, bedankte de klant, probeerden extra diensten te slijten en voegden een persoonlijke noot toe door de photo in het bericht.

 

Ook voor mij is dit verreweg de beste thank you e-mail die ik ooit gezien heb. En dat van een Stomerij.

 

Waarom is dit nu zo’n goede bedankt e-mail?

 

Persoonlijk en op het juiste moment

Onderwerpregel: It’s been a Week!

 

“HI, it’s Ankit from Great American Cleaners again. I was just wondering how your first batch of dry cleaning came out? Did we clean an press everything okay?”

 

Je verwacht geen mail van je stomerij die zo persoonlijk en zo op het juiste moment verzonden is. In deze eerste paar zinnen wordt meteen duidelijk:

 

  • Wie de afzender is
  • Waarom he een followup mail verstuurd
  • Waarom hij op dit moment die mail verstuurt

 

Vragen om feedback

“Is there anything you’d like us to do differently? If so, please give me a call at (xxx) and let’s talk about i. You see, what happens most of the time with other businesses is that you simply accept the level of service although you ‘wish’they would do this one other thing. I want you to tell me about it so I can improve this service for you.”

 

De vraag van de schrijver komt op mij zeer geloofwaardig en authentiek over. Hij wil de service for mij als klant verbeteren. Great American Dry Cleaners willen excellente service bieden voor hun klanten en is bereid om naar zijn klanten te luisteren en te veranderen. Niet alleen door middel van klanttevredenheidsonderzoek of e-mail contact. Nee, je kunt hem rechtstreeks bellen.

 

Een natuurlijke “Upsell”

“Did you know we offer Free Pickup & Delivery Service. If you plan to use our services once or twice a month, why not have it Picked up & Delivered? Its Free and you will save time and money and get a few of those precious minutes back that you can spend on things you really care about. If you are interested, give me a call and let’s talk about it.”

 

Klanten die voor het eerst gebruik maken van Great American Cleaners, zullen waarschijnlijk nog niet weten dat Ankit je wasgoed ook thuis ophaalt. Deze dienst is gratis en verlaagd de drempel om de eenmalige klant te winnen als een terugkerende klant.

 

Een persoonlijke afsluiting

De warme afsluiting en de persoonlijke foto van Ankit en zijn vrouw bewijzen dat het echte mensen zijn die mij met hun familiebedrijf de allerbeste service willen verlenen.

 

Conclusie 

Het behouden van leden/donateurs is minstens zo belangrijk als het werven van nieuwe. Eén van de goudenregels in de marketing zegt dat het vijf keer zoveel kost om een nieuwe klant te werven, dan om een bestaande klant te houden.

 

Wil je meer weten over hoe je dit soort bedankmails kunt automatiseren? Kijk dan nu het webinar Marketing Automation voor Stichtingen en Verenigingen.

 

 

LAAT ONS JE TERUGBELLEN

Stationsstraat 79-G

3811 MH, Amersfoort

8.30 - 17.00 uur Maandag t/m Vrijdag